Dagboek van 2 au pairs

Ik wil…

‘Ik wil een ijsje'. ‘Ik wil een snoepje'. ‘Ik wil yoghurt'. ‘Ik wil Shrek kijken'. ‘Ik wil....' Ik en wil zijn de twee meest gebruikte woordjes van Max. Ik wil ook wel eens wat. Een stukje chocola, op een terrasje zitten of even chillen. Mijn moeder zei vroeger altijd (en nu nog wel eens): kinderen die willen, krijgen voor de billen. Ik zeg tegen Max: ik wil.. kikker in je bil. ‘Maar hoe komt die kikker dan in mijn bil'?, vroeg Max laatst. Na even nadenken, want ja ik moet hem ook niet al teveel wijs maken, kwam ik met het verhaal dat de kikker uit de zee kwam (daar waren we op dat moment) en dat hij dan zomaar in Max zijn zwembroek kroop. ‘Maar hoe dan'?, vroeg Max. ‘Nou..', zei ik. ‘Als je gaat zitten en je zwembroek zit een beetje laag dan kan hij er zo in kruipen'. Max leek met dit antwoord best tevreden, totdat hij vijf minuten later vroeg: ‘Wat gebeurd er dan als ik een scheet laat'? Terwijl ik zat te bedenken dat Max best wel slim is en ik ook wel een beetje moest lachen, keek me Max me verwachtingsvol aan. ‘Nou dan vliegt de kikker weer heel snel uit je zwembroek', antwoordde ik. Max vond dit wel grappig en zei dat hij dan maar veel scheten moest laten als er een kikker in zijn bil zat.

En wat zegt Max tegenwoordig na elke keer ik wil? Juist ja, kikker in je bil. Tsja, dat krijg je. Kinderen nemen alles van je over. Het ‘spelletje' met boeren blijft toch favoriet. Gisteren zaten we buiten een pizza te eten en Max liet een boer. Hij wist niet hoe snel hij zijn duim op zijn voorhoofd moest krijgen. Doe je dit namelijk als laatste dan mag de rest diegene slaan. Doen we met Max natuurlijk niet. Het is nu: wie als laatste is moet een hapje eten nemen. Doen we niet te vaak natuurlijk. Alleen als Max wat moeite heeft met eten wil het ‘boerspelletje' nog wel eens werken. Wat een opvoeding ;)

Roas!

Reacties

Reacties

Kim

Of deze:
'Wat! Wat! Wat! Poep in je gat!'
Nee die opvoeding van ons.... ;)

Erik

Boerspelletjes... oioioi! liefs

Yvonne

Zo kan ik er ook nog een paar.
Oma, ik heb zo dorst.
Dan zeg ik, ga je naar hans worst die heeft een hondje en piest dan in je mondje.
Of ik heb zo honger, ga dan naar berend bonger die heeft een hondje en poept wat in je mondje.
Vinden ze altijd gek, maar ook weer leuk.
Of, wat eten we vandaag, dan zeg ik (van m,n zus Trees geleerd) hussen met je neus er tussen.
Ik denk dat ieder gezin wel zijn uitspraken heeft.
Heerlijk die stukjes die jullie schrijven, zal ik straks missen.
groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!