Dagboek van 2 au pairs

Ingeburgerd!

Ik ben een gigantisch lekker wijf. Althans, zo denken de Italiaanse muggen erover. Ik heb wel drie spinnen in mijn ‘masterbedroom' en nog presteer ik het 's ochtends wakker te worden met een versgeprikte muggenbult op mijn bil. Ik wist niet eens dat ik daar ook bloed had. Of zou er zoiets als muggenliposuctie bestaan? Of misschien is het altijd al die mug zijn droom geweest om op de maan de landen. Misschien had ik er een bordje neer moeten zetten: ‘bloedbar, 2e krater linksaf'. Ik zie het ook gewoon voor me: saloondeuren en grote pullen met mijn bloed. Zegt de ene mug tegen de andere: ‘Ik zie ik zie wat jij niet ziet en de kleur is......' of ‘Heb je het al gehoord van Ted? Geraakt door een Voltmepper door dat blondje, akelig gezicht.' Roas is namelijk fanatiek muggenmepster. Ik hou het bij torretjes, maar die beginnen heel erg te stinken als je ze onder stroom zet. Ach, nog 3,5 week en dan leven we weer beestje vrij. Hoewel alles hier in het begin wel even wennen was moet ik zeggen dat we nu behoorlijk beginnen in te burgeren. Het warme weer (elke dag > 32°C), de kinderen (ik begin stiekem een beetje verliefd op ze te worden, vooral op Lucas zijn ‘Jaaa...jaaa...jaaa!' als je vraagt of hij een Danoontje wil en de wispelturigheid van Max die zegt dat ie je niet lief vindt en vervolgens met een bloemetje aan komt zetten awww), de taal (al begreep ik echt niets van wat de glibberige gladjanus aan de bar vanavond allemaal tegen ons zei) en de bochtige weggetjes (goddank de rijstijl van Roas, nooit meer misselijk hallelujah!). En toen kwam God gister ook nog eens de veranda oplopen. Eindelijk een knappe Italiaan, want dat valt ons hier reuze tegen. ‘De loodgieter? Ja die mag er inderdaad best wezen...' beantwoorde Marieke mijn subtiele opmerking dat ik een knappe Italiaan gespot had. Het was liefde op het eerste gezicht en de au pair verhuisde naar Toscane waar ze samen een loodgietersbedrijfje begonnen... ‘Maar Kim, niet met een Italiaan thuis komen hoor, ik waarschuw je.' Juist ja. Alleen kijken. Nog 1 dagje en dan moeten we alles helemaal zelf doen. Elke dag vroeg op staan, kinderen naar de crèche brengen zodat wij boodschappen kunnen doen, sporten, eten koken, tussendoor kinderen vermaken, kinderen in bad doen, verhaaltje voorlezen, kinderen op bed doen, en dan uitgeput op de bank met een wijntje. Of bier met 7-up in Roas haar geval. Ik kan niet wachten

Wink

Buona notte! Bacio,

Kim

Reacties

Reacties

berber

Roass, wordt het nou nog wat??........., ingeburgerd????, mooi niet, dan moet je toch echt wijn gaan drinken hoor, ook veel beter voor je gestel, dus effies doorzetten maar.........je moeder geeft al tijden het goede voorbeeld!!!!!!

Manon

He dames,

Hier even kort/lang berichtje!! Naar al jullie verhalen weer gelezen te hebben zijn we weer helemaal op de hoogte! Klinkt allemaal heerlijk hoor! Toemaar weer. ;) Jullie komen straks ook vast en zeker heerlijk bruin terug. Ik naar een weekje portugal ben al lekker bruin, jullie zullen wel pik zwart zijn. Zijn jullie nog wel te herkennen? Wanneer gaan jullie naar Rome? en komt Erik langs? Zet hem op deze week! En we horen aankomende dagen wel ff een keertje ;)

Dikke tut xx Manon

Kim en Roas

Haa Mem... wijn is echt bah! Alhoewel we de Asti nog moeten proberen van Marieke..dus wie weet!
@ Manon.. Hoe was je vakantie? Leuke dingen gedaan? Goed man dat je al zo bruin bent! Wij zijn idd al pikzwart :P Volgende week (7 aug) gaan we naar Rome.. zin in :D Erik gaat ook mee! Beterr! Werkse. Liefss

Ans

Waar blijven de updates??? Of zijn jullie te druk met opvoeden nu jullie alleen met de kleintjes zijn.....??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!