Dagboek van 2 au pairs

Florence!

Na twaalf uur en een kwartier kwamen we weer aan bij ‘ons' huis in Buonconvento. Wat een dag, wat een weer en wat een zere voeten.

We waren 's ochtends vroeg opgestaan om met de trein naar Florence te gaan. Een tochtje van een uur en vijfenveertig minuten. Heenreis was goed te doen. En toen we éénmaal in Florence waren zagen we zo'n citytour busje langskomen. Kijk, daar wilden wij op. Wij weer omkeren en opzoek naar het beginpunt. Bleek het 22 euries p.p. te kosten en dat hadden we er niet voor over. Dan maar een plattegrond van Florence halen en de leukste gebouwen zelf bekijken. Het was een kaart met plaatjes, dus dat moest te doen zijn. Kim had de kaart en wees ons de weg. Mijn opmerking dat we toch echt de verkeerde kant opgingen wuifde ze weg en zo liepen we door Florence. Totdat Kim het tijd vond om de weg maar even te gaan vragen. Bleken we inderdaad verkeerd te gaan en de andere kant op te moeten. ‘Oooo, de kaart moet andersom', was Kim haar commentaar. Ik heb blond haar, maar Kim is figuurlijk blond ;)

Na de bekende bruggetjes (Ponte Vecchio), Piazza Del Signoria (met allemaal beelden) en de Duomo (niet van binnen, veeeel te lange rij) te hebben gezien vonden we het wel prima. Op naar de winkels. Met als doel: sportschoenen. Bergen winkels, veel souvenirwinkeltjes en de grootste overdekte markt van Europa verder waren we nog steeds geen sportschoenen rijker en hadden we het helemaal gehad. Het was (TE) warm en ze hadden auw aan onze benen. (Uitspraak Max!) De trein kwam pas om vijf uur. Dus wij wachten en wachten en wachten. Zitten we eindelijk in de trein, heeft die twintig minuten vertraging. Hoe bedoel je vertraging? Dit is verdomme het beginpunt! Zo wordt je maar weer eens met de neus op de feiten gedrukt dat je in Italië bent. Piano, piano! Domani, domani! Acht uur 's avonds kwamen we weer aan bij ‘ons' huis. Moe, maar wel voldaan. Florence is een mooie stad, maar ik ben toch meer benieuwd naar Rome!

Toppunt van de dag: Kim die na onze Florencetripje dezelfde avond nog sportschoenen - met 20% korting - koopt in Buonconvento!

Roas!

Reacties

Reacties

Erik

Doet me denken aan de bikinitocht in Zandvoort & Den Haag ;-)

berber

Ja hoezo bikinitocht, verklaar u nader...........

Jephta

Haha,
Volgens mij hebben jullie daar de grootste lol en het klinkt allemaal prachtig. Nog veel plezier en wat een heugelijke eer dit te mogen lezen. =3
Ik houd van mijn schrijvende familie.

Roas

We waren in Noordwijk (geen Zandvoort) en Den Haag opzoek naar een leuke bikini. Na uuuuuren te hebben gezocht vond ik de volgende dag één in het ziekenhuis in Ljouwert haha :)

Erik

oohja, was noordwijk, het is ook alweer zolang geleden..! mijn geheugen liet me ff in de steek ;)

berber

Ha Jeptha,
Toch gevonden, leuk hè?.............

Jephta

Zeker, zeker, ik wordt hier helemaal meegezogen in de vakantieverhalen, die allemaal weer even leuk zijn geschreven. Geweldig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!