Dagboek van 2 au pairs

Road Trip (zonder kotszakjes)

Au pair werk is natuurlijk heeeeeeel zwaar werk (volgens mij ben ik deze week welgeteld 1x om 07:00u opgestaan,'La Mama' heeft inmiddels helaas ook door dat ze met 2 'au pairs' in huis toch iets verkeerd doet....) en omdat Marieke vandaag quality time met de kids door wilde brengen kregen wij een vrije dag en...... de BMW X3. Prachtig natuurlijk. We besloten dat we wel even konden touren, want met Roas achter het stuur kunnen de kotszakjes thuis blijven. Dus zijn we in alle vroegte (11:30u, maar echt, we hebben het hier zooooo zwaar ;)) richting Montepulciano gereden waar we begonnen aan onze road trip. Blijkbaar begint mijn moeder instinct al flink te groeien, want we waren vandaag misschien vrij, maar bij elk huilend kind keek ik op om te checken wat er loos was. Gelukkig is de drang nog niet zo groot dat ik vreemde kinderen begin op te pakken om ze te troosten. Gaat ook niet gebeuren trouwens... Nadat we een kerk hadden bezocht met een of ander belangrijk altaarstuk (een Maria Hemelvaart van Taddeo di Bartolo, wat zijn we cultureel!) hebben we geluncht om vervolgens door te rijden naar Pienza, Bagno Vignoni, San Quirco, Montalcino en uiteindelijk Buonconvento, waar we een hapje hebben gegeten. Zes dorpen bekeken in 8 uur, ik vind het een prestatie. Op het terras in Buonconvento hebben nog kennisgemaakt met een lokaal lekkerding, of eigenlijk meerdere lekkerdingen want de scouting kwam ook nog langs. Maar die jongen had zijn sokken zo hoog opgetrokken dat ie meteen een stuk minder aantrekkelijk was. Beetje jammer. Met ons Italiaans gaat het ook stukken beter trouwens... Ik heb laatst al gecommuniceerd met de werkster, die me stoorde tijdens het sporten waarna ik er zo maar ‘Buongiorno, sono famiglia di Marieke' uitfloepte. Waar het vandaan kwam geen idee, maar blijkbaar vond zij dat ik vloeiend Italiaans sprak want vervolgens begon ze een heel verhaal waar ik alleen maar ‘Si.... Si....' Op heb geantwoord. Wat ik er uit op heb kunnen maken (lang leve steekwoorden) is dat ze zelf uit Napoli komt en de omgeving daar mooier vindt dan Toscane omdat ze daar dichtbij een ‘mare' zat. Kan ik me iets bij voorstellen in deze temperaturen. Een dag later sprak ik met de tuinman, waarvan de moeder de kleren had gestreken, en ik verstond geen woord van wat hij zei op het woordje ‘caldo' na. Prima, uit de buurt blijven van het strijkijzer dus... In Montalcino kochten we vandaag postzegels: ‘Vorrei sette francobolli, per favore' en het zit ook al dikke prima met onze begroetingen en bedankjes. Vooral Roas heeft het Italiaans helemaal te pakken: ‘Si' is tegenwoordig haar stopwoordje ;) Na deze fijne zeer toeristische dag is het tijd om op bed te gaan want morgen is het weer zover: dan staan we om 07:00u op...

Ciao e bacio,

Kim

Reacties

Reacties

Marrit

Hèhè ein-de-lijk kan ik jullie verhalen dan gaan volgen, man wat moest ik veel bijlezen niet best ;) Maar dat was erg leuk om te doen hoor, zo te zien vermaken jullie je nog prima! Heel veel plezier nog meiden!
Tútsjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!