Dagboek van 2 au pairs

Red red wine

Net wanneer je dacht dat je wel 1,5 maand naar een mooi warm land kan vertrekken omdat je toch niets gaat missen moet alles weer omslaan. Ik was al zo tactisch geweest om Mr X eens te vertellen dat we elkaar beter niet meer konden zien voor mijn eigen bestwil (echter, hij is nogal volhoudend dus hebben we laatst gekanoed, waarna ik zei dat ik echt, echt geen tijd meer had...) komt Comazuiper weer in beeld. En als Comazuiper niet in coma ligt is het typisch zo'n geval die je wel moet missen om wie hij is. Een beetje vreemd, maar wel lekker. En ik heb nog nooit zulke leuke collega's gehad en zoveel lol in/op mijn werk. En mijn zus is de allerliefste zus. Molto grazie mia sorella per il pantalone e grazie particolarmente per essere voi! Grande bacio! En mijn mama. La mama is de beste. Vooral omdat ik af en toe zo'n waardeloze dochter ben. En mijn vriendinnen. Ik heb de mazzel dat er eentje zo gek is om mee te gaan, de rest blijft hier. Net als mijn kat. En haar toekomstige vriendje of vriendinnetje van 10 dagen oud (alleen is mijn moeder het daar nog niet meer eens). En mijn hele leven zoals het nu is. Ik haat missen. Maar then again. Toscane is vrij magisch. En aangezien ik me in de Italiaanse taal en in poepluiers moet gaan verdiepen heb ik waarschijnlijk niet eens tijd om te missen wat ik 1511,6 km achter me laat. En het is er warm. Aankomende dinsdag - uiteraard als wij aankomen - is het er 30 graden en loopt de temperatuur alleen nog maar op. Wat zeur ik, dit wordt geweldig! Ik mis straks Toscane als ik weer bij een temperatuur van 15 graden in de collegezaal zit. Bah. Gelukkig is er rode wijn. Terwijl ik van zoete witte wijn met een laag ijs alleen irritant giechelig word, ga ik van (te veel) rose al vaak domme dingen doen die ik vervolgens voor de helft vergeet, wat zal betekenen, dat wanneer ik rode wijn drink, ik alles vergeet, zoals Neil Diamond en UB40 al voor mij bedachten. Dat wordt dus even lief glimlachen naar die wijnboer die zuslief en haar vriend als date voor me hadden uitgezocht. Inslaan die Brunello's di Montalcino en Vino Nobile's di Montepulciano! Ik kijk naar buiten en zie de regen met bakken uit de hemel komen. Ik kan dit niet gaan missen. Toscane here I come!

Ciao e baci.

Kim

Reacties

Reacties

Papa

Geweldige kans dus geniet er van. Zoals jij weet haat ik ook afscheid nemen van diegenen die mij lief zijn. Spreek jou nog !! XX Papa

Yvonne Niemer

Hallo Kim en Roas

Wat heerlijk dat jullie een dagboekje bij houden.
Zo kan ik een beetje het wel en wee van mijn kleine mannetjes bij houden.
Leuk ook om te lezen dat jullie het niet altijd makkelijk hebben, ja een gezinnetje gaat niet vanzelf.
Maar geloof me, als je zover bent gaat het vanzelf.
(Je moet wel)
Ik zou willen dat Marieke een dagboek bij hield, maar weet ook wel dat zoiets vreselijk veel moeite kost.
Maar mis hun zo vreselijk dat ik alle nieuws graaaaag wil horen.
Ik wens jullie twee heel veel sucses, en ook toch veel plezier.
Ook heel fijn om de foto,s te zien, alleen niet van de muggenbeten.
Ik heb nu noch vlekken op mijn benen, maar dat komt ook dat ik bloedverdunners gebruik dus dat geeft grotere vlekken.
Dus hier in huis heb ik overal horren, ben panisch.
Nu ik wens jullie een goede tijd, en aan poepluiers wen je nooit, ha ha
Groetjes voor jullie allemaal, en een heeeeele dikke kus aan mijn lieve mannetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!