Dagboek van 2 au pairs

La lezione Italiano numero uno

'Wij willen graag twee keer een Latte Macchiato, en twee keer de Italiaanse pizzabroodjes met mozzarella.'

Terwijl ik de tafel indekte voor de gasten van boven genoemde keuzes kon ik het niet laten om te denken dat dat wel een heel erg Italiaanse keuze was. Zelfs op mijn werk word ik steeds herinnerd aan Italie. Ze hadden laatst zelfseen Italiaans weekend georganiseerd.Das niet erg. Maar wel als ik me steeds bedenk dat ik weer een dag minder heb om aan mijn Italiaans te werken. Maar vanaf vandaag zijn mijn smoezen op want zuslief heeft de Wat & Hoe Italiaans persoonlijk afgeleverd. Uiteraard doe ik nu al het mogelijke om me straks zo goed mogelijk te kunnen redden tegenover de Italiaanse mannen. En hun moeders... Ik praat bijvoorbeeld in het Italiaans tegen mijn kat: 'Vorrei un bacio piccolo, per favore' en ik vertaal liedjes van K3: 'Sono un pesce giallo epiccolo in un mare azzurro' en 'Benvenuto, benvenuto presso i tre maiali. Goed, waarschijnlijk is de helft onzin, maar het begin is er!

Ciao e baci,

Kim

Reacties

Reacties

Marrit

oei oei oei... tis al bijna zover en moet ik jullie vet lang gaan missen maar wens jullie echt heeeeel veel plezier toe maar dat gaat vast wel lukken!
kussies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!