Dagboek van 2 au pairs

Nog zesentwintig dagen!

Ik heb welgeteld nog zesentwintig dagen om Italiaans te leren en wijn te leren drinken. Wie gaat er nou naar Italië en lust geen wijn? Ik dus! Maar aangezien wijn stukken goedkoper is om te drinken op stap vind ik het nou wel een uitstekend moment om over te stappen. Mijn eerste wijntje volgt binnenkort.

Dan blijft over: Italiaans leren. Ik spreek werkelijk geen woord Italiaans. Ja, de korte woordjes die Kim me heeft geleerd. Maar daar blijft het dan ook bij. Ik hou mezelf voor dat het niet heel erg is dat ik geen Italiaans spreek. De kindjes spreken gewoon Nederlands en als we naar de winkel moeten dan wijzen we het wel aan. Samen komen we er vast wel uit. En uiteraard gaat er een vertalingboekje mee, dus het komt helemaal goed. En stiekem heb ik helemaal geen tijd om Italiaans te leren. Met mijn gedachten ben ik al in Italië, maar helaas werkt het niet zo. Ik moet nog drie weken naar school. Nog even de laatste dingen doen voor de vakantie. Lees: twee portfolio's en nog wat verslagen. Tussendoor ga ik nog een lang weekend naar Zandvoort, nog twee dagen naar Noordwijk en dan hebben we de Wartenster merke ook nog. En dan...... dan gaan we naar Italië. Eindelijk! Zes weken lang vroeg opstaan, poepluiers verschonen, voorlezen, voetballen, zwemmen en bruin worden. Wie wil dat nou niet? Nog maar zesentwintig dagen....

Roas

Reacties

Reacties

Kim

Nog 25 dagen!!! Komt nu best eng dichtbij haha. 1 juli ga je aan de wijn mevrouw ;) Zoete witte met heel veel ijs, om mee te beginnen :p Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo'n fan ben van rode wijn... en van rose ga ik rare dingen doen... en wit vind ik te zoet dus ehhh... lang leve tax free mixjes shoppen op schiphol ;)

Roas

Ha! Ik heb vrijdag aan de Jilss gezeten. Niet te drinken, maar miss moet er nog wat meer ijs in ;)
Witte wijn op 1 juli staat!
Nog maar 23 dagen... jooeeee

Kim

Pfff, zegt mn zus dat ze in Italie niet eens rose hebben! Alleen maar wit en rood... Dat wordt afkicken komende weken! Geen drank, italiaans eten, en hele dagen achter kinderen aanhobbelen; ik kom graatmager terug hahaha. Witte wijn op 1 juli! Moeten we even Spatlese halen, superzoet, dikke laag ijs er in, moet goed komen :p Ciao!

Erik

vanaf vandaag nog maar 19 dagen... hoop dat die 6 weken in het zelfde tempo voorbij vliegen ;)

Fokje

Hallo dames,
Ik ga jullie zeker volgen in Italië.
Ik wens jullie veel plezier!

Groet Fokje

Marit

Hee!
Wat een coole site!! Leuke schrijfstijl..
Super stoer dat jullie dit gaan doen!
Veel plezier en succes met de wijn..
Haha
Arrivederci

Jaei

En toen was je weg ;)
Ook al vertrek je pas morgen je bent nu toch echt weg voor 6 weken...
Heel veel plezier Ro en ook jij heel veel plezier Kim!
Maak er maar een paar leuke weken van.
Oja en de wijn.. Hmm dat word denk ik nog een heel groot probleem voor je Roas.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!